Науково-методична проблема

 РОБОТА НАД НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЮ ПРОБЛЕМОЮ
Обґрунтування моделі методичної проблеми

«Впровадження інформаційних технологій  в навчально – виховний процес у контексті НУШ»
Хто володіє інформацією, той володіє світом ( Уїнстон Черчіль)
         Потужний потік нової інформації, застосування комп'ютерів  і комп'ютерних технологій в побуті потребує нових відповідних підходів у навчанні і  вихованні учнів в школі.
         В школі сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації.
Навіщо це потрібно?
         Це потрібно, перш за все дитині, мозок якої налаштований на отримання знань у формі розважальних програм по телебаченню і набагато легше сприйме запропоновану на уроці інформацію за допомогою медіа засобів.
В цьому нам допоможуть різноманітні технології навчання
         Комп'ютер дасть вчителю нові можливості, дозволяючи разом з учнем отримувати задоволення від захопливого процесу пізнання за допомогою новітніх технологій, дозволить зануритися в яскравий барвистий світ. Такі заняття будуть викликати у дітей емоційний підйом.
         Застосування на уроці комп'ютерних тестів і діагностичних комплексів дозволить вчителю за короткий час отримувати об'єктивну картину рівня засвоєння матеріалу, що вивчається у всіх учнів і своєчасно його скоректувати. При цьому є можливість вибору рівня складності завдання для конкретного учня.
         Для учня важливо те, що відразу після виконання тесту (коли ця інформація ще не втратила свою актуальність) він отримує об'єктивний результат із зазначенням помилок, що неможливо, наприклад, при усному опитуванні.
Мета роботи  над  даною проблемою - інтенсифікувати освітній процес, збільшити швидкість сприйняття, розуміння, глибину та якість засвоєння учнями величезних масивів знань навчального матеріалу.
Основні завдання :
1. Інтенсифікувати освітній процес.
2. Здійснити реальну індивідуалізацію та диференціацію навчання.
3. Збільшити швидкість сприйняття, розуміння, глибину та якість засвоєння учнями величезних масивів знань навчального матеріалу.
4. Підвищити мотивацію та пізнавальну активність учнів за рахунок наочності, урізноманітнення форм роботи, можливості включення ігрових моментів.
5. Навчити вчителів за короткий час отримувати об'єктивну картину рівня засвоєння навчального матеріалу, що вивчається всіма учнями і своєчасно його корегувати.
Ми повинні
n  навчити кожну дитину за короткий проміжок часу освоювати, перетворювати і використовувати в практичній діяльності великі масиви інформації;
n  організацію процесу навчання таким чином, щоб дитина активно, з цікавістю і захопленням працювала на уроці, бачила плоди своєї праці і могла їх оцінити;
n  за рахунок різноманітності форм роботи, можливості включення ігрових моментів;
n  зробити процес навчання мобільним,  диференційованим та індивідуальним.
Уроку притаманне
    1. Використання принципу адаптивності:
пристосування комп'ютера до індивідуальних особливостей дитини.
   2.Керованість:
●  у будь-який момент можлива корекція вчителем процесу навчання.
   3. Інтерактивність і діалоговий характер навчання.
   4.Здатність ІКТ "відгукуватися" на дії учня і вчителя та  "вступати" з ними в діалог, що і становить головну особливість методик комп'ютерного навчання.
 5. Використання комп’ютера  на всіх етапах навчальної
діяльності, як при підготовці уроку, так і в процесі:
    ●  пояснення  нового матеріалу;
    ● закріплення;
    ● повторення;
    ● контролю.
Робота над методичною проблемою чітко простежується з діяльністю:
·        педагогічної ради
·        методичної ради
·        психолого – педагогічного семінару
·        методичних обєднань
·        інформаційно – методичних нарад
·        оперативних нарад
·        самоосвіти
Застосування нових інформацйійних технологій :
·        Високий рівень мотивації  учнів
·        Наявність достатньої матеріально-технічної бази
·        Добре організований навчальний процес
·        Співробітництво учнів і вчителів
Вимоги до навчального процесу:
·        Урахування інноваційно-потребнісних особливостей кожного учня
·        Звернення до суб'єктного досвіду учня
·        Психологізація навчання
·        Індивідуалізація навчання
·        Функція вчителя – консультант, порадник
·        Співробітництво  учня й учителя
·        Створення умов для активності  й самостійності
·        Створення атмосфери доброзичливості, відкритості, довірчості
Очікувані результати роботи над  методичною проблемою :
1.       Опанування та системне використання в навчально – виховному процесі педагогічними працівниками, учнями та дирекцією школи сучасних інформаційно  технологій.
2.       Використання під час реалізації навчальних програм педагогічних програмних засобів, мультимедійних посібників та пристроїв на переважній більшості уроків  з усіх предметів
3.       Системне комп’ютерне тестування для отримання об'єктивної картини рівня засвоєння навчального матеріалу, що вивчається всіма учнями, а також вивільнення часу на  корекцію знань учнів та своєчасне її проведення;
4.       Збільшення швидкості сприйняття, розуміння та глибини засвоєння великих масивів знань учнями;
5.       Використання в навчально–виховному процесі  електронних текстів художніх творів, електронних версій підручників та книг;
6.       Викладення на сайті школи методичних розробок вчителів, опорних конспектів та засобів перевірки знань учнів;
7.       Підвищення мотивації та пізнавальної активності учнів за рахунок мультимедійної наочності;
8.       Досягнення реальної індивідуалізації та диференціації навчання учнів;
9.       Покращення якості навчально-виховного процесу шляхом поєднання різних форм роботи з учнями.
Перспективи розвитку:
·        Створення сайту навчального закладу
·        Дистанційна самоосвіта вчителів
·        Створення профорієнтаційного порталу
·        Створення віртуального методичного об’єднання

«Урок – це дзеркало загальної і педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду, ерудиції»


План реалізації методичної проблеми школи
“Впровадження інформаційних технологій в навчально – виховний процес ”

Етап
Зміст роботи
Термін
Очікуваний результат

Діагностичний етап

·       психологічне,
·       організаційне,
·       науково-методичне і матеріально-технічне забезпечення,
·       опанування  вчителями  школи комп’ютерною грамотністю,
·       оснащення  стаціонарних   кабінетів  для  проведення уроків, виховних заходів.  
  2015 –
  2016

·         актуальне вивчення проблеми;
·         виступи на пед.раді;
·         Розпочати створення портфоліо  вчителів;
Теоретичне обґрунтування проблеми


·         вивчення теорії проблеми на засіданнях МР, ШМО, , шляхом самоосвіти
·         організація диспутів, круглих столів
·         проведення психолого-педагогічного семінару з вивчення проблеми
2016 -
  2017
·         накопичення теоретичних знань
·         підготовка до практичної діяльності
·          розробки уроків
·         Взаємовідвідування уроків, виховних заходів
·         Продовжити створення портфоліо
·         Опанування ІКТ 85 %
Практичне дослідження проблеми
·    проведення тематичних  семінарів-практикумів, тренінгів
·    проведення методичних днів, тижнів, декад
·    створення  розробок методичного супроводу реалізації ІКТ 
·    корекція діяльності вчителів, що мають проблеми в опануванні технології
2017-
   2018
·         удосконалення методичної бази та НМЗ предметів
·         розробки уроків
виховних заходів з використанням ІКТ
·         матеріали тематичних семінарів – практикумів, тренінгів
Практичне дослідження проблеми

·         всебічне застосування ІКТ в  НВП

2017-
   2018
·         формування передового педа-гогічного досвіду
·         підвищення якості НВП  та участі учнів в конкурсах і олімпіадах
·         висвітлення результатів досвіду в ЗМІ
Підведення підсумків роботи над проблемою
·         систематизація матеріалу з проблеми, узагальнення та пропаганда досвіду
·         оцінювання результатів
·         відкриті уроки та заходи
·         творчі звіти
2018-
   2019
·         видання методичних посібників, публікації в пресі
·         видання збірок
( дисків)


Немає коментарів:

Дописати коментар