Методичний центр вчителів природничо-математичного циклу



Основні завдання роботи шкільного методичного об'єднання
1. Забезпечення методичного та психолого-педагогічного супроводів стандартизації якісної базової та повної загальної середньої освіти.
2. Запровадження гнучких моделей організації навчально-виховного процесу відповідно до здібностей та нахилів учнів.
3. Використання сучасних інформаційних технологій аналітичної діяльності на основі даних базового та проблемного моніторингу освітньої діяльності.
4. Забезпечення умов для безперервного зростання рівня педагогічної майстерності вчителів через координацію зусиль методичних структур різного рівня.
5. Створення «інформаційного банку» перспективного педагогічного досвіду кращих учителів школи .
6. Розвивати інтерес учнів до науково-дослідницької та експериментальної роботи.
7. Стимулювати створення умов з метою впровадження в процес навчання нових комп’ютерних технологій.
8. Продовжувати роботу по обладнанню навчальних кабінетів у відповідності із вимогами чинного законодавства.
9. Провести роботу по переорієнтуванню навчального процесу – менше часу відводити на відпрацювання формалізованих алгоритмів дій, перевірку домашніх завдань, контрольні та самостійні роботи, а натомість збільшити час на організацію пізнавальної діяльності школярів, формування вмінь, що мають практичне спрямування.
10. Орієнтувати допрофільну та профільну спеціалізацію школи у контексті задоволення реальних потреб учнів, батьків, громадськості.
11. Детально проаналізувати результати участі випускників школи у зовнішньому незалежному оцінюванні. Посилити роботу по підготовці учнів школи та їх батьків до зовнішнього незалежного оцінювання, моніторингових досліджень. Особлива увага приділяється використанню тестових технологій.
12. Використовувати системний підхід до організації роботи зі здібними та обдарованими учнями. Особлива увага до організації роботи шкільного наукового товариства «Перспектива» навчального закладу.
13. Активізувати роботу по переходу від інформаційно-пояснювального підходу до діяльнісного урізноманітнення прийомів, форм, методів навчання, використання групової, парної, індивідуальної роботи, педагогічних програмних засобів. Продовжувати самоосвіту педагогів, особливо шляхом вивчення матеріалів педагогічної преси, науково - практичних семінарів,
навчання на курсах підвищення кваліфікації, обміну з колегами.
14. Посилити роботу вчителів по оволодінню нормативно-правовою базою в галузі освіти. Своєчасно та в повному обсязі опрацьовувати та керуватись в повсякденній роботі нормами законодавства в галузі освіти. Вивчити рівень готовності кожного працівника до використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі.
Форми і методи роботи
1.     Обговорити та затвердити план роботи
2.     Проводити методичні оперативки:
а) підсумки навчально-виховної роботи за семестр; завдання на наступний семестр; підсумки роботи за рік.
б) опрацювання інструктивно-нормативних документів.
     3. Організувати взаємовідвідування та обговорення відкритих уроків.
     4. Організувати роботу з обдарованими дітьми
     5. З метою розвитку життєвих компетенцій учнів проводити нестандартні,   інтегровані уроки, ширше залучати учнів до участі у конкурсах, турнірах, змаганнях.
Робота вчителів МО в період між засіданнями
-         Приймати активну участь в методичній роботі школи
-         Активно взаємовідвідувати уроки своїх колег
-         Вчителям, які атестуються, звітувати перед вчителями МО
-         Провести  предметні тижні
-         Приймати активну участь в методичній роботі району
-         Приймати активну участь в різноманітних конкурсах
Тематика засідань методобєднання природничо-математичного циклу
2017-2018 н.р.

№ з/п
Зміст засідань
Відповідальний
Термін
проведення
І засідання
Тема: Організаційне забезпечення викладання предметів природничо-математичного циклу в школі
1.
Аналіз роботи методичного об’єднання за 2016-2017 н.р.
Керівник МО





Вересень
2.
Вибори секретаря МО



Вчителі МО
3.
Обговорення і затвердження плану МО на 2017-2018 н.р.
Керівник МО
4.
Аналіз інструктивно-розпорядчих документів органів управління освітою та надання членам природничо-математичного циклу розяснення.
Керівник МО
5.
Календарно-тематичне планування програмового матеріалу з предметів та його обговорення.
Керівник МО
6.
Організація безпеки життєдіяльності учнів на уроках природничо-математичних дисциплін (Лист Міністерства освіти і науки України від 17.07.2013 №1/9-498 «Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питання розроблення інструкцій з безпеки проведення навчально-виховного процесу в кабінетах природничо-математичного напряму»).
Керівник МО
7.
Обговорення та вибір проблемної теми методичної комісії та індивідуальних проблем викладачів.
Керівник МО
8.
Огляд та обговорення концепції «Нова школа».
Керівник МО
9.
Календарно-тематичне планування – зошит чи міні-брошура, сформована вчителем/викладачем самостійно, або фабричний варіант друку.


Вчителі МО
10.
Оголошення про початок реєстрації на VII Міжнародну природознавчу гру «Геліантус» для учнів 1-11 класів.
Керівник МО

Робота між засіданнями
1.
Перший урок
Вчителі МО, класні керівники
1 вересня
2.
Корекція календарних планів згідно програмних вимог
Вчителі  МО
Вересень
3.
Взаємовідвідування уроків
Вчителі  МО
Жовтень
ІІ засідання
Тема: Активізація пізнавальної діяльності засобами ІКТ
1.
Круглий стіл. Активізація пізнавальної діяльності засобами ІКТ
Вчителі  МО
Жовтень
2.
Актуальна тема. Моніторинг знань учнів 5-го класу. Проблеми наступності у викладанні предметів між початковою школою та 5 класом, шляхи їх розв’язання.

Голова МО
3.
Методична майстерня. Дослідницька робота – основа розвитку пізнавальної активності учнів

Вчителі   МО
 4.
Позакласна робота. Обговорення роботи вчителів щодо виконання програми «Обдарована дитина». Підготовка учнів до І-ІІ етапів предметних олімпіад, конкурсів «Геліантус», «Кенгуру», «Левеня», «Колосок», «Бобер»


Вчителі  МО
Робота між засіданнями
1.
Взаємовідвідування уроків (за окремим планом)
Вчителі МО
Жовтень-грудень
2.
Робота над проблемними питаннями
Вчителі  МО
Жовтень-грудень
ІІІ засідання
Тема: Розвиток творчої особистості засобами ІКТ
1.
Опрацювання офіційних документів МОНМС України про організацію закінчення І семестру 2016-2017 н.р.
Вчителі МО
Грудень
2.
Актуальна тема. Розвиток творчої особистості засобами ІКТ
Вчителі МО
3.

4.
Шляхи вдосконалення роботи вчителів щодо підвищення ефективності в набутті учнями міцних знань, освітніх компетенцій. Аналіз результатів районного етапу предметних олімпіад. Обговорення рекомендацій щодо поліпшення якості освіти.
Вчителі МО
5.
Методичний банк. Огляд новин методичної, психолого-педагогічної літератури, періодичної преси

Вчителі МО
Робота між засіданнями
1.
Робота над проблемними питаннями
Вчителі  МО
Січень – лютий
2.
Взаємовідвідування уроків членами МО (за окремим планом)
Вчителі МО
Січень – лютий
IV засідання
Тема: ІКТ-супровід уроків предметів природничо-математичного циклу
1.
Про підготовку учнів 9-го і 11-го класів до ДПА, ЗНО
Вчителі МО
березень
2.
Актуальна тема. ІКТ-супровід уроків предметів природничо-математичного циклу
Вчителі МО
3.
Аналіз, самооцінка та корекція власної педагогічної діяльності вчителя як результат підвищення кваліфікації. (Творчі звіти)
Вчителі МО
4.
Аналіз роботи за новими програмами для 5-го класу за новим Державним стандартом.


Робота між засіданнями
1.
Взаємовідвідування уроків членами МО (за окремим планом)
Вчителі МО
Березень-травень
5.
Підготовка до тижня природничих наук
Вчителі  МО
Квітень
V засідання
Тема: Аналіз роботи МО протягом року
1.
Новинки науково-методичної, психологічної та педагогічної літератури.
Вчителі МО
Травень
2.
Звіти вчителів про самоосвітню діяльність

Вчителі МО
3.
Пропозиції та побажання членів методичного об’єднання природничо-математичного циклу, обговорення плану роботи на 2018-2019 н.р.

Вчителі МО
4.
Актуальний інструктаж. Про підготовку до державної підсумкової атестації

5.
Діагностичне анкетування






Тематика засідань методобєднання
2017-2018 н.р.

№ з/п
Зміст засідань
Відповідальний
Термін
проведення
І засідання
Тема: Організаційне забезпечення викладання предметів природничо-математичного циклу в школі
1.
Аналіз роботи методичного об’єднання за 2016-2017 н.р.
Керівник МО





Вересень
2.
Вибори секретаря МО



Вчителі МО
3.
Обговорення і затвердження плану МО на 2017-2018 н.р.
Керівник МО
4.
Аналіз інструктивно-розпорядчих документів органів управління освітою та надання членам природничо-математичного циклу розяснення.
Керівник МО
5.
Календарно-тематичне планування програмового матеріалу з предметів та його обговорення.
Керівник МО
6.
Організація безпеки життєдіяльності учнів на уроках природничо-математичних дисциплін (Лист Міністерства освіти і науки України від 17.07.2013 №1/9-498 «Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питання розроблення інструкцій з безпеки проведення навчально-виховного процесу в кабінетах природничо-математичного напряму»).
Керівник МО
7.
Обговорення та вибір проблемної теми методичної комісії та індивідуальних проблем викладачів.
Керівник МО
8.
Огляд та обговорення концепції «Нова школа».
Керівник МО
9.
Календарно-тематичне планування – зошит чи міні-брошура, сформована вчителем/викладачем самостійно, або фабричний варіант друку.


Вчителі МО
10.
Оголошення про початок реєстрації на VII Міжнародну природознавчу гру «Геліантус» для учнів 1-11 класів.
Керівник МО

Робота між засіданнями
1.
Перший урок
Вчителі МО, класні керівники
1 вересня
2.
Корекція календарних планів згідно програмних вимог
Вчителі  МО
Вересень
3.
Взаємовідвідування уроків
Вчителі  МО
Жовтень
ІІ засідання
Тема: Активізація пізнавальної діяльності засобами ІКТ
1.
Круглий стіл. Активізація пізнавальної діяльності засобами ІКТ
Вчителі  МО
Жовтень
2.
Актуальна тема. Моніторинг знань учнів 5-го класу. Проблеми наступності у викладанні предметів між початковою школою та 5 класом, шляхи їх розв’язання.

Голова МО
3.
Методична майстерня. Дослідницька робота – основа розвитку пізнавальної активності учнів

Вчителі   МО
 4.
Позакласна робота. Обговорення роботи вчителів щодо виконання програми «Обдарована дитина». Підготовка учнів до І-ІІ етапів предметних олімпіад, конкурсів «Геліантус», «Кенгуру», «Левеня», «Колосок», «Бобер»


Вчителі  МО
Робота між засіданнями
1.
Взаємовідвідування уроків (за окремим планом)
Вчителі МО
Жовтень-грудень
2.
Робота над проблемними питаннями
Вчителі  МО
Жовтень-грудень
ІІІ засідання
Тема: Розвиток творчої особистості засобами ІКТ
1.
Опрацювання офіційних документів МОНМС України про організацію закінчення І семестру 2016-2017 н.р.
Вчителі МО
Грудень
2.
Актуальна тема. Розвиток творчої особистості засобами ІКТ
Вчителі МО
3.

4.
Шляхи вдосконалення роботи вчителів щодо підвищення ефективності в набутті учнями міцних знань, освітніх компетенцій. Аналіз результатів районного етапу предметних олімпіад. Обговорення рекомендацій щодо поліпшення якості освіти.
Вчителі МО
5.
Методичний банк. Огляд новин методичної, психолого-педагогічної літератури, періодичної преси

Вчителі МО
Робота між засіданнями
1.
Робота над проблемними питаннями
Вчителі  МО
Січень – лютий
2.
Взаємовідвідування уроків членами МО (за окремим планом)
Вчителі МО
Січень – лютий
IV засідання
Тема: ІКТ-супровід уроків предметів природничо-математичного циклу
1.
Про підготовку учнів 9-го і 11-го класів до ДПА, ЗНО
Вчителі МО
березень
2.
Актуальна тема. ІКТ-супровід уроків предметів природничо-математичного циклу
Вчителі МО
3.
Аналіз, самооцінка та корекція власної педагогічної діяльності вчителя як результат підвищення кваліфікації. (Творчі звіти)
Вчителі МО
4.
Аналіз роботи за новими програмами для 5-го-9 класу за новим Державним стандартом.

Робота між засіданнями
1.
Взаємовідвідування уроків членами МО (за окремим планом)
Вчителі МО
Березень-травень
5.
Підготовка до тижня природничих наук
Вчителі  МО
Квітень
V засідання
Тема: Аналіз роботи МО протягом року
1.
Новинки науково-методичної, психологічної та педагогічної літератури.
Вчителі МО
Травень
2.
Звіти вчителів про самоосвітню діяльність

Вчителі МО
3.
Пропозиції та побажання членів методичного об’єднання природничо-математичного циклу, обговорення плану роботи на 2018-2019 н.р.

Вчителі МО
4.
Актуальний інструктаж. Про підготовку до державної підсумкової атестації

5.
Діагностичне анкетування














  
  

 ПЛАН РОБОТИ
МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ
ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ
НА 2016-2017 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

НАПРЯМКИ РОБОТИ  МО 
вчителів  природничо – математичного  циклу

--Узагальнення і систематизація навчального матеріалу, закріплення й удосконалення найважливіших навичок і вмінь, що відіграють суттєву роль у розвитку логічного мислення школярів і забезпечують умови успішного вивчення ними суміжних дисциплін.

--Розвиток в учнів навичок самостійної роботи з підручником, посібниками, таблицями та іншою довідковою літературою як невід'ємною складовою загальноосвітньої підготовки школярів, передумовою активного включення випускників школи в суспільно - виробниче життя країни.

--Формування в учнів уміння складати задачі, виходячи з практичних потреб, що дасть змогу розвивати розумові здібності учнів, їхнє логічне мислення .

--Організація   позакласної  роботи.

--Організація  індивідуальних занять з математики, інформатики, хімії та фізики

--Робота з обдарованими   учнями ( олімпіади, Всеукраїнські  конкурси, МАН )

-- Розробки  шкільної методичної  літератури.

- Розробка мультимедійних презентацій, електронного супроводу уроків, впровадження інформаційних технологій в навчально-виховний процес.



І. Вступ
 Враховуючи нові суспільно-політичні реалії в Україні після Революції гідності, обставини, пов’язані з російською агресією, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції. Важливо, щоб школа стала для дитини осередком становлення громадянина-патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу. Актуальним є організація збирання та поширення інформації про героїчні вчинки українських військовослужбовців, волонтерів та інших громадян, які зробили значний внесок у зміцнення обороноздатності України.
 Сучасна школа переживає період, коли здійснюється рішучий поворот педагогічного процесу до особистості школяра, змінюється зміст шкільної  освіти, спрямований на формування особистості нового типу, що має розвинену самосвідомість, громадянські якості, критичне мислення, стійку систему мотивацій, підвищену самооцінку, самоповагу, саморозвиток, діє творчо та активно, адекватно оцінюючи ситуацію та приймаючи рішення, працює в команді. Навчання в школі, крім набуття знань, має формувати такі риси особистості, як самостійність думки і дій, творче, насичене конструктивною ініціативою ставлення до виконуваної роботи. Школа має створювати сприятливі умови для самопізнання, саморозвитку, самовизначення та самореалізації особистості школяра. У ході навчально-виховної діяльності має відбуватися цілеспрямований розвиток певної системи психічних якостей особистості учня, що так необхідно для сучасного життя.
 Будь-яке вміння формується під час застосування знань на практиці. Саме тому необхідно частіше включати учнів у самоперевірку і оцінювання знань.
 Спільність інтересів учасників навчального процесу (учитель-учень) сприяє формуванню внутрішнього контролю учнів, що є основою для переходу до самоконтролю, а для вчителя, який фіксує важливі види діяльності, створює загальну програму контролю, що сприяє формуванню стійкої мотивації навчання, впевненості в здобутті знань.
 Навчання – це не тільки повідомлення нової інформації, але й навчання прийомів самостійної роботи, взаємоконтролю, самоконтролю, прийомів дослідницької діяльності, вміння добувати знання, узагальнювати та робити висновки.
 Посилення контролю всього процесу навчання позитивно впливає на мотиваційну сферу, підвищує якість навчання, робить його керованим та результативним, спонукає учнів до активної участі в навчально- пізнавальній діяльності, сприяє активізації навчального процесу, стимулює учнів до взаємо навчання, допомагає правильній самооцінці рівня засвоєння знань та їх результатів, дає інформацію для самовдосконалення
Логіка розвитку сучасної цивілізації ставить перед освітою завдання, для виконання яких необхідно формулювати нові концептуальні ідеї навчання, що органічно поєднують елементи традицій та інновацій. Сучасні філософські знання про світ, про людину змушують науковців, практиків відшукувати та розробляти принципово нові підходи, методи пізнання світу, пізнання невідомого , засновані на принципах діалогічності, толерантності, різні прийоми, засоби вивчення дійсності. Підготовка нового покоління до життя в суспільстві, в якому зростає складність його устрою і мобільність. – гарантія існування самого суспільства, культури, пов’язаною з самобутністю, традиціями, досвідом, цінностями.Особливістю сучасності є те, що людина, щоб реалізуватися в суспільстві, повинна вчитись практично все своє життя. Якість сучасної освіти, тобто відповідність вимогам суспільства, визначається не тільки тим, що дитина знає і чого вона навчилась в школі, скільки здібностями і вміннями здобувати нові знання та використовувати їх у нових умовах.
Підбиваючи підсумки роботи МО вчителів природничо – математичного циклу за 2015 – 2016 н.р., можна відмітити, що були підготовлені змістовні теоретичні питання вчителями: . «Прийоми запам’ятовування матеріалу на уроках»,  «Математична генеалогія як засіб формування міжпредметних уявлень учнів»,.«Організація роботи з обдарованими учнями»,  «Генетично модифіковані організми – надія людства чи страшна помилка?»,  «Організація самостійної діяльності учнів у процесі формування знань, умінь і навичок», «Підходи до формування структури та змісту шкільної екологічної освіти», «Вивчення психофізичних даних школяра».
Всі вчителі МО підготували та провели відкриті уроки, які допомогли вчителям МО в їх практичній діяльності. Важливим моментом роботи був огляд новин методичної літератури
В 2016 – 2017 н.р. методичне об’єднання вчителів природничо – математичного циклу буде працювати над такими проблемами:
·        Заохочення учнів до вивчення нових матеріалів, розвиток навичок самостійної роботи.
·        Розвиток логічного мислення та аналітичних здібностей учнів.
·        Формування вмінь і навичок учнів знаходити правильне рішення у різних життєвих ситуаціях.
·        Вміння вчителя цілеспрямовано керувати розумовою діяльністю учнів, активізуючи її.
·        Підвищення рівня теоретичної та методичної підготовки вчителя.

             










План роботи методичного об’єднання
з питань теорії і методики навчання та викладання предметів
природничо – математичного циклу на 2016/ 2017н.р.

Назва заходу
Хто проводить
Примітка

І - засідання (вересень )
1.

2.

3.

4.
Погодження плану роботи МО вчителів природничо – математичного циклу на 2016 – 2017 н.р.
Розгляд календарно - тематичного планування з предметів природничо – математичного циклу на 2016-2017н. рік.
Розгляд індивідуальних та факультативних занять з предметів природничо – математичного циклу на 2016-2017 н. рік.
Використання робочих зошитів на друкованій основі та зошитів для контрольних робіт.


Члени МО

.
Члени МО




Домашнє завдання: Підготувати матеріали для шкільних олімпіад з предметів
Члени МО


ІІ – засідання (жовтень-листопад)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Блочне вивчення математики та залікова система перевірки й оцінювання знань учнів Самостійна робота в рамках компетентнісного підходу в навчанні хімії.
Відкритий урок з хімії в 10 класі.
Відкритий урок з математики в 6 класі.
Обговорення відкритих уроків
Огляд матеріалів  різноманітних сайтів для вчителів




Перспективне  завдання : Підготувати матеріали для позакласної роботи з  предметів
Члени МО


ІІІ – засідання (грудень)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Інформаційно – комунікаційні технології та сучасний урок.
Формування культури мислення на уроках математики.
Відкритий урок з фізики в 11 класі.
Відкритий урок з алгебри в 8 класі.
Обговорення відкритих уроків.
Огляд  матеріалів  різноманітних сайтів для вчителів
Члени МО.



Перспективне  завдання : Підготувати матеріали для предметних тижнів з предметів.
Члени МО


ІV – засідання (лютий)
1
2
3
4
5
6
Використання інноваційних методів на уроках біології.
Технологія формування та розвитку критичного мислення.
Відкритий урок з інформатики в 9 класі
Відкритий урок з біології  в 7  класі
Результати районних предметних олімпіад.
Огляд матеріалів різноманітних сайтів для вчителів




Перспективне завдання: Підготувати тексти підсумкових контрольних робіт за рік.



V – засідання (квітень)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Зміст та особливості технологічної освіти учнів у старшій школі.
Фізика та екологічні проблеми .
Відкритий урок з фізики в 9 класі
Відкритий урок з трудового навчання в 8 кл  Затвердження атестаційних матеріалів.
Огляд  матеріалів різноманітних сайтів для вчителів
Підведення підсумків роботи МО за рік.




Перспективне завдання: Підготувати картотеку періодичних видань.





Засідання №2  (Жовтень 2017р.)
Питання №1
Доповідь на тему:
«Блочне вивчення математики та залікова система перевірки й оцінювання знань учнів»
Суть технології модульно-блочного навчання:
Мінімальною одиницею навчального процесу виступає не урок, а цикл уроків   – модуль.
Цикл  буває  одноурочний,  двоурочний або чотириурочний ,кожен з яких виступає блоком із чітко заданою структурою.
Розглянемо структуру модуля чотириурочного циклу.
1.Перший урок – вивчення нового матеріалу (новий матеріал вивчається за завчасно складеним конспектом з одночасним поясненням учителя. Первинне закріплення відбувається у процесі роботи над зошитами з друкованою основою).
2.Другий урок – урок узагальнення (перед уроком конспект вивченого матеріалу та питання до нього відтворюється на дошці (екрані). Учні опрацьовують матеріал за підручником самостійно та обговорюють у парах, відповідають на поставлені питання учителю або учню-консультанту. Практикується відтворення конспекту в зошиті або його самостійне укладання учнями. Зазначимо, що учнівські пари формуються за принципом об’єднання дітей з однаковим рівнем розвитку і темпом роботи).
3.Третій урокзакріплення (робота із зошитами з друкованою основою, виконання індивідуальних завдань творчого характеру).
4.Четвертий уроккорекція (опитування за конспектом, підготовка й написання самостійної роботи).

Якщо програмова тема складається із п’ятнадцяти уроків, то вони можуть вибудовуватися наступним чином:  2 цикл, 4 цикл, 4 цикл, 2 цикл, 1 цикл програмованого опитування, 1 цикл контролю, 1 цикл корекції.

Характерні риси технології:
   основний навчальний період – модуль або цикл уроків;
 пояснювально-ілюстративні, евристичні, програмовані методи навчання;
 основні форми організації навчання – бесіда, практикум;
 засоби діагностики – поточні письмові програмовані опитування (тести),    контрольні роботи або заліки;
домінуючий елемент технології – зошит з друкованою основою, який розроблено за    принципами теорії поетапного формування розумових дій як типовий засіб програмованого навчання;
прогнозовані результати: формування системи знань, умінь, навичок учнів; досягнення запланованих результатів навчання.
Суть технології  блочно-консультативного навчання
(Автори-розробники – П. Ерднієв, П. Ібрагімов, М. Щетінін, Н. Гудзик, В. Шаталов Концептуальні ідеї технології розроблялися на основі методів укрупнення (П. Ерднієв), концентрованого навчання (П. Ібрагімов), занурення (М. Щетінін) та ін.)
  Блок – це логічно закінчений, дидактично обґрунтований навчальний матеріал кількох уроків теми, розділу, що дозволяє сконцентрувати інформацію навколо провідних ідей навчального курсу.
Блочний підхід до вивчення програмового матеріалу супроводжується систематичним консультуванням.
 Він реалізується через систему уроків блочного викладу матеріалу.

Етапи технології  (за С. Боднар, Л. Момот, Л. Липовою, М. Головко):
   1.Першийлекція (усний виклад учителем матеріалу навчального блоку, що слугує . основою для подальшої самостійно пізнавальної діяльності школярів).
2.Другийсемінарські заняття (обговорення учнями проблем, піднятих на лекції.) Кількість семінарів залежить від складності і обсягу теми, що вивчається.
 Вони поділяються накласичні – учні готують повідомлення, доповіді на основі запропонованої системи питань; робочі – план і завдання семінару повідомляються безпосередньо на занятті, що передбачає поточний контроль засвоєння навчального матеріалу у процесі виконання тренувальних вправ, розв’язування задач, обговорення проблем тощо.
3.Третій – лабораторний практикум або практична робота (самостійно пошукова діяльність учнів. Формування вмінь і навичок).
4.Четвертий. - уроки розв’язування задач (занурення у проблему з метою розширення горизонту розуміння програмового матеріалу).
5.П’ятийзалік (теоретичні питання заліку доводять учням ще на початку вивчення теми, практичні – безпосередньо на занятті. Контрольно-оцінювана діяльність учителя).
6.Шостийуроки цікавих повідомлень (розвиток пізнавального інтересу, мотивації. Застосування набутих знань на практиці).
 Характерні риси технології:
блочний виклад матеріалу;
систематичне консультування (індивідуальне, групове; поточне, підсумкове;     учитель-консультант, учень-консультант), що пронизує кожен технологічний етап;
групова форма роботи;
 алгоритмізація навчального процесу (робота за картками-інструкціями, схемами-конспектами, використання методичних порад, пам’яток тощо);
самостійна пошукова діяльність школярів; обов’язковий перелік базових знань і вмінь, що слугує своєрідною програмою дій для вчителя, учнів; систематичний контроль і оцінка успішності (попередній, поточний, тематичний).

Прогнозовані результати: формування цілісних  знань школярів; розвиток системного мислення, самостійної пошукової активності учнів; економія часу.



Засідання №3 (грудень 2017р) Доповідь на тему: «Інформаційно-комунікаційні технології та сучасний урок» 

Засідання №3 (грудень 2017р) Доповідь на тему: «Формування логічного мислення на уроках математики»


Презентація до підсумкового уроку-семінару "Множення та ділення раціональних дробів. Тотожні перетворення раціональних виразів. Розв’язвання раціональних рівнянь" 8 клас


Рівняння та їх основні властивості. Розв’язування задач за допомогою рівнянь.

Немає коментарів:

Дописати коментар