Методичний центр вчителів гуманітарного циклу

     План роботи методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін   на 2018/2019                               навчальний рік                                   Тема, над якою працює методичне об’єднання: «Формування особистості учня через компетентісний підхід до навчально-виховного процесу  в умовах опорного навчального закладу»

Основні завдання на 2018/2019 навчальний рік:

1. Реалізація завдань, які випливають із виконання Закону "Про загальну середню освіту"
2. Підвищувати науково-методичну підготовку, удосконалювати методичну майстерність, оновлювати професійні і загальноосвітні знання. 
3.Пропагувати і плекати любов до рідного слова, виховувати повагу до української мови, як державної. 
4. Підвищувати роль мови, літератури в комплексному здійсненні трудового, морального та естетичного виховання учнів, у виробленні у них активної життєвої позиції. 
5. Посилити роботу по вихованню загальнолюдських цінностей, милосердя, любові до людини, бережливе ставлення до природи. 
6. Впровадження в практику інтерактивних та інформаційних технологій навчання. 
7. Надавати перевагу таким формам роботи з учнями, які забезпечують високий рівень активності кожного учня, максимальне включення його досвіду. 
8. Формувати в учнів уміння самостійно поповнювати знання та застосовувати їх у практиці. 
9. Звертати більше уваги на диференційований підхід до слабо встигаючих учнів. 
10. Постійно підтримувати позитивне тло навчально-виховного процесу.
ТермінТематика засідань
Серпень 2018 року1. Обрання керівника МО.

2. Обговорення та затвердження плану роботи МО на 2018/2019 навчальний рік.

3. Опрацювання інструктивно-методичних рекомендацій щодо особливостей викладання предметів суспільно-гуманітарного циклу у 2018/2019 навчальному році. Обговорення особливостей вивчення предметів у 5-9 класах за оновленими програмами.

4. Ознайомлення з матеріалами до першого тематичного року.

5. Розгляд календарно-тематичного планування вчителів.

6. Про підготовку до І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з суспільно-гуманітарних дисциплін, обговорення орієнтовних завдань.
Листопад 2018 року
1. Про оптимальність використання форм і методів навчання на уроках суспільно-гуманітарних дисциплін з метою якісної підготовки учнів до проходження ЗНО-2019, міжнародного тестування PISA-2018.

2. Особливості індивідуальної роботи з обдарованими учнями з метою підвищення їх творчого потенціалу.

3. Підсумки І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з предметів суспільно-гуманітарного циклу.

4. Підготовка до проведення І етапу Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика, Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, до участі у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад.

5. Звіт з проблеми «Впровадження і методів інтегрованого навчання з метою розвитку пізнавальних інтересів учнів».
Січень 2019року
1. Про підсумки участі у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад, міжнародних конкурсів.

2. Звіт з проблеми «Інноваційні форми організації занять з метою формування історичної компетентності учнів».

3. Про підготовку до декади суспільно-гуманітарних дисциплін, обговорення плану заходів.
Березень 2019 року
1. Підсумки проведення декади суспільно-гуманітарних дисциплін.

2. Застосування інноваційних технологій на уроках української мови з метою формування комунікативних компетентностей учнів.

3. Підготовка до організованого закінчення навчального року.

4. Огляд новинок методичної літератури.
Травень 2019 року
1. Творчі звіти вчителів з науково-методичних тем, над якими вони працюють.

2. Аналіз роботи МО за навчальний рік, визначення основних пріоритетів і напрямків роботи МО на 2019/2020 навчальний рік.


3. Аналіз виконання навчальних програм, якості виконання річних контрольних робіт

                                   2017 - 2018 НАВЧАЛЬНИЙ РІК




            

Методичні рекомендації 2017-2018 н.р. з предметів суспільно-гуманіторного циклу

У 2017/2018 навчальному році чинними будуть оновлені програми
для учнів 5 – 9 класів: «Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи»,
затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017
№ 804; для учнів 10-11 класів: програми, затверджені наказом
Міністерства від 14.07.2016 р. № 826.




ІСТОРІЯ



ПРАВОЗНАВСТВО


ШМЦ вчителів гуманітарного циклу

науково- методична проблема


“ Створення умов для забезпечення розвитку інформаційних компетенцій вчителя і учня, використання інноваційних засобів і технологій»

Пам’ятка керівнику методичного об’єднання

1.     Проаналізуйте кількісний та якісний склад методичного об’єднання.
2.     Проаналізуйте ефективність роботи шкільного МО за минулий навчальний рік. Оцініть його реальний вплив на:
·        ріст професійної майстерності вчителів;
·        розвиток творчого потенціалу членів шкільного МО;
·        впровадження інноваційних технологій навчання;
·        поліпшення стану викладання предмета (циклу предметів)
·        піднесення рівня знань, умінь і навичок учнів.
3.     На основі діагностики визначте:
·        мету і основні завдання шкільного МО на новий навчальний рік;
·        основну проблему, над розв’язанням якої буде працювати шкільне МО.
4.     Сплануйте роботу шкільного МО на навчальний рік. Враховуючи результати діагностування, інтереси і запити вчителів, визначте зміст кожного засідання.
5.     Готуючись до проведення засідань шкільного МО, подбайте про:
·        вивчення і аналіз стану навчально-виховної роботи;
·        організацію цілеспрямованого взаємовідвідування уроків;
·        проведення відкритих уроків;
·        спрямування самоосвітньої роботи вчителів;
·        моделювання, вивчення, узагальнення і поширення перспективного досвіду. 
6.     Раціонально поєднуйте традиційні та натрадиційні форми проведення засідань шкільного МО.
7.     Ширше використовуйте в роботі з вчителями інтерактивні методи навчання.
8.     В роботі з педагогічними кадрами реалізуйте можливості диференціації, особистісно орієнтованого, індивідуально-діяльнісного підходу. З цією метою:
·        постійно тримайте в полі зору процес професійного становлення молодих вчителів: організуйте наставництво, стажування, консультування.
·        вчителів-майстрів педагогічної праці активно залучайте до підготовки і проведення  методичних заходів, дослідницької роботи, вивчення і узагальнення ППД, до участі в конкурсі «Учитель року».
·        Ефектино використовуйте творчий потенціал учителів- членів обласних і районних творчих груп, слухачів шкіл передового досвіду, педагогічних майстерень, проблемних лабораторій.
9.     Приділяйте належну увагу розробленню методичних рекомендацій з проблем, які розглядаються на засіданнях шкільного МО.
10.               Продумуйте зміст і форми робіт із педагогічними кадрами в період між засіданнями шкільного МО:
·        постійно дбайте про поліпшення позакласної роботи із предмета (циклу предметів); про організацію роботи гуртків, факультативів, об'єднання за інтересами, клубів, проведення предметних тижнів, конкурсів, турнірів, академбоїв, олімпіад тощо.

Функціональні обов'язки керівника методичного об'єднання :

1.     Планування роботи методичного об'єднання.
2.     Складання аналітичного звіту роботи.
3.     Надання практичної допомоги вчителям у підготовці доповідей, рефератів, методичних розробок тощо.
4.     Організація роботи з опанування методики викладання молодими вчителями.
5.     Організація систематичного вивчення нових програм та підручників.
6.     Вивчення стану успішності учнів
7.     Відвідування уроків учителів.
8.     Допомога в підготовці членів МО до атестації.

МО веде ділову документацію. Наприкінці навчального року складає звіт про роботу за рік.


Перелік документів, що відображають діяльність методичного об’єднання

1.     План роботи МО.
2.     Матеріали засідань МО (протоколи, тези виступів).
3.     Картотека ППД.
4.     Відомості про вчителів школи.





ПЛАН  РОБОТИ
 МЕТОДИЧНОГО ОБЄДНАННЯ 
ВЧИТЕЛІВ  ГУМАНІТАРНОГО  ЦИКЛУ НА
2016 – 2017  Рік

Вступ

                            Учителі-блискучі виконавці, яких ми
                                    не знайдемо більше ніде в світі. Бо в них
                                        в голові сидить інспектор, який, можливо,
                                                                                       ніколи не прийде до нього на урок, але
                            про якого вчитель завжди пам'ятає.
                                                                               Ш. Амонашвілі

Сучасний учитель працює в умовах швидкого впровадження інтернет-технологій і сервісів у системі середньої освіти та розбудови єдиного інформаційного простору. Тому вчитель повинен організувати навчальний процес так, щоб кожен учень міг брати участь в організації власного навчання.
   Нині комп'ютеризація навчального процесу розглядається як один із найперспективніших напрямів підвищення якості освіти. Проте це досить складна проблема, що потребує тривалої цілеспрямованої роботи й постійної уваги. Сьогодні комп'ютер має перейти із кабінету інформатики у навчальні класи і вчителю потрібно бути готовим до роботи з ним. Нові технології на уроках викликають необхідність у створенні нових педагогічних методів та прийомів. Успіх упровадження ІКТ на уроці залежатиме від здатності вчителя створити нетрадиційну атмосферу занять, що спирається на застосування нових технологій, розвитку активної робочої обстановки в класі,засновану на колективній роботі, освоєнні знань у співпраці з іншими. Учитель зобов'язаний бути творчим керівником, консультантом, помічником учнів, його відкритість, упевненість у можливостях і здібностях дітей, бачення внутрішнього  світу кожної дитини  - успіх роботи на уроці.
Методична робота вчителів гуманітарного циклу в 2016-2017н.р. буде направлена  на опрацювання проблеми «Формування ІКТ – компетентності вчителя – предметника», метою якої є створення новітніх інформаційних технологій.
Роботу методоб'єднання спрямовано на реалізацію та виконання таких завдань :
·        створення системи професійної підготовки вчителя на базі розвитку інформаційних та комунікативних компетентностей;
·        розширення змістовного поля підготовки вчителя для формування  компетенцій, що забезпечать його мобільність;
·        створення    умов    для    забезпечення    розвитку    інформаційних компетенцій вчителя й учня;
·        використання інноваційних засобів і технологій.           
Отже, оновлення підходів до підвищення компетентності педагогів можливе через надання цій роботі системного характеру, чітке визначення завдань, змісту та форм ЇЇ організації, використання нових форм активного навчання вчителів і модернізацію традиційних, вибір на науковій основі оптимальної структури методичної роботи.

І. Засідання (  вересень )
Назва  заходу
Хто проводить
Дата проведення
1
Погодження  плану  роботи методичного  об’єднання на 2016 – 2017 н.р.

Вересень
2
Опрацювання офіційних  документів МОН  України

Вересень
3
Вивчення  змін  до програм з української мови та літератури, світової  літератури, історії,
англійської мови

Вересень
4
Погодження календарно – тематичного планування вчителів – предметників на 2016-2017 н.р.

Вересень
5
Погодження  факультативних  та індивідуальних занять з предметів гуманітарного циклу на 2016-2017н.р.

Вересень

Перспективне завдання:  підготувати завдання для шкільних предметних олімпіад

Вересень

ІІ. Засідання ( жовтень )
1
Визначення  форм та  методів  роботи з обдарованими дітьми, що  братимуть  участь у  шкільних та  районних  олімпіадах

Жовтень
2.
Використання рольової гри при навчанні діалогічного  мовлення на уроках англійської  мови

Жовтень
3.
Інноваційні методи роботи на уроках української літератури

Жовтень
4.
Огляд матеріалів різноманітних сайтів для вчителів

Жовтень

Перспективне  завдання:  підготувати завдання для мовно – літературного конкурсу імені Т.Г.Шевченка та Петра Яцика

Жовтень


ІІІ. Засідання ( листопад  – грудень)
1.
Аналіз  шкільного  конкурсу  « Знавці  рідної мови» та мовно  - літературного конкурсу імені Т.Г.Шевченка

Листопад
2.
Вшанування – річниці з дня смерті письменника
Члени МО
Листопад
3.
Урок української  літератури у 8 класі «Життєвий і творчий шлях Лесі Українки

Листопад
4.
Підготовка  диференційованих  завдань для проведення шкільних  контрольних    робіт
Члени МО
Листопад
5.
Урок історії  в 10 кл. «Індустріальна модернізація в Україні»

Грудень
6.
Динаміка інтернет – спілкування наживо

Грудень
7.
Огляд матеріалів різноманітних сайтів для вчителів

Грудень

Перспективне  завдання:  підготувати матеріали до проведення позакласної роботи з предметів
Члени МО

Грудень 
ІV. Засідання ( січень – березень)
1.
Розвиток креативної особистості на уроках мови та літератури

Січень
2.
Відкритий урок  з англійської мови у
 8  класі  «Домашні обов’язки »

Січень
3.
Відкритий урок з українаської  літератури у 9 класі : «Сатиричний пафос у поемі «Сон» Т.Г. Шевченка»

Лютий
4.
Святкування  дня  народження  і смерті Т. Г. Шевченка ( заходи, уроки, конкурси)

Березень
5.
Розвиток дослідницьких здібностей учнів 7-9 класів при вивченні синтаксису

Березень
6.
Огляд матеріалів різноманітних сайтів для вчителів

Березень

Домашнє завдання : підготувати завдання для ДПА
Члени МО
Березень
V. Засідання ( квітень – травень)
1.
Формування толерантності в учнів

Квітень
2.
Урок  зарубіжної  літератури:  Ясунарі  Кавабата «Тисяча журавлів»
.
Квітень
3.
Використання інформаційних технологій на уроках гуманітарного циклу
.
Квітень
4.
Державна  підсумкова  атестація в 9 , 11 класах. Обговорення   атестаційних матеріалів .

Травень
5.
Підсумки  роботи МО  за  рік

Травень
6.
Огляд матеріалів різноманітних сайтів для вчителів

Травень

Перспективне  завдання: підготувати пропозиції до плану роботи МО на 2017-2018 н.р.
Члени МО
Травень


           РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

                          ОБДАРОВАНІ ДІТИ-НАШЕ МАЙБУТНЄ





АСПЕКТИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ ОБДАРОВАНОЇ ДИТИНИ ПЕРЕГЛЯНУТИ
ГЛОСАРІЙ ПЕРЕГЛЯНУТИ
ЗДІБНОСТІ ТА ВМІННЯ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ ПЕРЕГЛЯНУТИ
КАРТА ОБДАРОВАНОСТІ ПЕРЕГЛЯНУТИ
ОБДАРОВАНА ДИТИНА - ХТО ВОНА? ПЕРЕГЛЯНУТИ
ПСИХОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ ПЕРЕГЛЯНУТИ
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ ПЕРЕГЛЯНУТИ
ПАМ' ЯТКА ВЧИТЕЛЮ ПЕРЕГЛЯНУТИ
ПАСПОРТ ПІДТРИМКИ ОБДАРОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ ПЕРЕГЛЯНУТИ
ТЕСТ "ТВОЇ ІНДИВІДУАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ" ПЕРЕГЛЯНУТИ
ТРЕНІНГ КРЕАТИВНОСТІ ПЕРЕГЛЯНУТИ
ЩО ЗАВАЖАЄ ПРОЯВУ ТВОРЧОСТІ ПЕРЕГЛЯНУТИ
АНКЕТА ВЧИТЕЛЯ( З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ) ПЕРЕГЛЯНУТИ

ПРЕЗЕНТАЦІЯ "РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ"


 
                  

                 НОВІ НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ

                         




ГОДИНИ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ПЕРЕГЛЯНУТИ
ДОДАТКОВИЙ ПАРАГРАФ З ІСТОРІЇ ДЛЯ УЧНІВ 11 КЛАСУ ПЕРЕГЛЯНУТИ
ЗБІЛЬШЕНО СТАЖ ДЛЯ ОСВІТЯН ПЕРЕГЛЯНУТИ
ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА ПЕРЕГЛЯНУТИ
ЗМІНИ ДО ПРОГРАМ " ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ"ПЕРЕГЛЯНУТИ
ЗМІНИ У НАКАЗІ МОН ПРО ДПА ПЕРЕГЛЯНУТИ
ІНСТРУКЦІЯ ЩОДО ВЕДЕННЯ КЛАСНОГО ЖУРНАЛУ 1-4 КЛАСИ ПЕРЕГЛЯНУТИ
КОНЦЕПЦІЯ НАЦ.-ПАТРІОТ. ВИХОВАННЯ ПЕРЕГЛЯНУТИ
ЛИСТ МОН "ДІЛОВА ДОКУМЕНТАЦІЯ" ПЕРЕГЛЯНУТИ
ЛИСТ МОН "ПРОТИДІЯ СЕПАРАТИЗМУ" ПЕРЕГЛЯНУТИ
ЛИСТ МОН РІЧНИЦЯ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ ПЕРЕГЛЯНУТИ
ПОРЯД ПРИСВОЄННЯ КАТЕГОРІЙ ПЕРЕГЛЯНУТИ
ЗМІНИ ДО ПРОГРАМ ПЕРЕГЛЯНУТИ

              

                     НА ДОПОМОГУ ВЧИТЕЛЮ

                             


ВИМОГИ ДО ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ ПОЧ.КЛ. ПЕРЕГЛЯНУТИ
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ПОЧ.ШКОЛА ПЕРЕГЛЯНУТИ
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВ. НАВЧ.ДОСЯГНЕНЬ УЧН. У СИСТЕМІ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ПЕРЕГЛЯНУТИ
ПРО ОБСЯГ І ХАРАКТЕР ДОМАШНІХ ЗАВДАНЬ УЧНІВ ПЕРЕГЛЯНУТИ
ПРО НЕДОПУЩЕННЯ ПЕРЕВАНТАЖЕННЯ УЧНІВ ПЕРЕГЛЯНУТИ
ПРО КЛАСНІ ЖУРНАЛИ ПЕРЕГЛЯНУТИ
ПОЛОЖЕННЯ ПРО КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ПЕРЕГЛЯНУТИ


                    Нормативні документи



КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ІСТОРІЇ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ.

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ІЗ ПРАВОЗНАВСТВА.


ЩОДО НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ.


ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ОРІЄНТОВНИХ ВИМОГ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ІЗ БАЗОВИХ ДИСЦИПЛІН У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ.


ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ БАЗОВИХ ДИСЦИПЛІН У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ У 2015/2016 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ.


ПРОГРАМА ДЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 10 – 11 КЛАСИ. АКАДЕМІЧНИЙ РІВЕНЬ/ РІВЕНЬ СТАНДАРТУ.


НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 5–9 КЛАСИ.

               

                    Методична скарбниця

Використання технології критичного мислення
Незвичайний урок історії
Формування просторової компетентності
Як оформити портфоліо вчителя
Система громадянського виховання

Типи уроків з історії



                           Прийоми мислення

Прийом "шість капелюхів"
"Дискусійна сітка Алвермана"
"Атака на вчителя"
"Бортові журнали"
"Генератор ідей"
"Дошка запитань"
"Експерти проти журналістів"
"ЗНАЄМО ..."
"Кластери"
Концептуальна таблиця"
"Кошик ідей"
"Логічне дерево"
"Переплутані логічні ланцюжки"
"Підказка"
"Піраміда роздумів"
"Позначки"
"Правильні та помилкові твердження"
"Плюс-мінус-цікаво"
"Резюме"
"Ромашка Блюма"
"Рюкзак"
"Синквейн" (Сенкан)
"Сократівське опитування"
"Тонкі та товсті запитання"
"Фішбоун"
SWOT

           Електронні версії підручників


                                   МАЙСТЕР-КЛАС

Немає коментарів:

Дописати коментар