ПОЛОЖЕННЯ
про методичний кабінет середнього
закладу освіти
(наказ
Міністерства освіти України від 28.10.1997 р. №385)
1. Методичний кабінет середнього
закладу освіти є
організуючим центром методичної роботи з педагогічними працівниками Діяльність
методичного кабінету визначається змістом внутрішньошкільної методичної роботи
і методичних об'єднань, які працюють у даному середньому закладі освіти.
2. Методичний кабінет, на базі якого проводиться
внутрішкільна методична робота, рекомендується створювати у закладах освіти за
наявності приміщень, придатних для творчої роботи педагогічних працівників.
3. Основним завданням методичного
кабінету є:
• надання навчально-методичних
консультацій педагогічним працівникам;
•
координація колективних форм і методів роботи та самоосвіти з підвищення
педагогічної майстерності та удосконалення фахової підготовки вчителів;
•
організація системи заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу
педагогів, впровадження досягнень кращого педагогічного досвіду та освітніх
технологій.
4. Методичний кабінет проводить таку роботу:
• створює умови для самостійної,
індивідуальної роботи педпрацівників шляхом забезпечення їх необхідною
науково-методичною літературою;
•
організовує консультації з питань психології, педагогіки, фахової
підготовки, методики викладання предметів;
•
займається організацією та періодично проводить виставки навчальної
літератури, забезпечує педагогічних працівників необхідною інформацією;
•
організовує та проводить педагогічні
заходи: виставки, творчі звіти,
практичні семінари, психолого – педагогічні семінари тощо;
•
сприяє участі педагогічних працівників у
методичній та інноваційній роботі;
•
сприяє впровадженню в практику роботи вчителів перспективного педагогічного
досвіду, досягнень сучасної науки та освітніх технологій.
5. Очолює
методичний кабінет заступник директора з НВР. У своїй роботі вирішує
питання спільно з керівниками
шкільних методоб'єдань, бібліотекарем.
6. У шкільному методичному
кабінеті зосереджуються такі матеріали:
•
документація шкільних методоб’єднань (плани роботи, протоколи засідань,
тексти виступів, розробки
уроків, зразки наочності тощо);
•
графік проведення методичних заходів з педагогічними працівниками;
•
науково-методична література;
•
технічні засоби навчання;
•
матеріали з позакласної, позашкільної роботи;
•
результати ДПА учнів 4, 9, 11 класів;
• підшивки інструктивних збірників
Міністерства освіти, педагогічних газет та журналів.
План роботи
методичного кабінету
Висновок шкільного
методичного кабінету про стан
і результативність науково-методичної роботи з педагогічними кадрами школи
Науково-методична робота в школі
організована згідно ЗУ «Про загальну середню освіту», рекомендацій МОНУ «Про
організацію методичної роботи із педагогічними кадрами», Положення про
методичний кабінет загальноосвітнього закладу, наказів відділу освіти
Кагарлицької райдержадміністрації. В школі розроблена відповідна структура
методичної роботи з урахуванням умов організації навчально-виховного процесу та
потреб педагогічних працівників щодо підвищення їх наукового, професійного та
загальнокультурного рівнів. Структура методичної роботи закладу включає заходи
по створенню та покращенню навчально-методичного забезпечення освітнього
процесу, формуванню методичної культури педагогічних працівників,
дослідно-експертну та аналітико-моніторингову діяльність педагогічного
колективу.
В школі діє 4 методичних об’єднання, з них м/о класних
керівників та 3 предметних м/о: вчителів
гуманітарного циклу, природничо – математичного циклу, вчителів початкових
класів. Засідання м/о відбуваються не менше 5 разів на рік, під час яких
розглядаються нормативні документи з питань організації навчально-виховного
процесу, актуальні проблеми викладання навчальних дисциплін, ознайомлення з
науково-методичною літературою, стан та ефективність організації самоосвітньої
діяльності вчителів, впровадження сучасних освітніх, інформаційно-комунікаційних
технологій, проведення предметних тижнів, організація та результативність
роботи з обдарованою молоддю, аналіз результатів моніторингу якості
навчально-виховного процесу та пошук шляхів подолання недоліків і піднесення
якості знань учнів.
Згідно перспективного та річного
плану роботи школи педагогічний колектив працює над єдиною методичною проблемою
«Впровадження
інформаційних технологій в навчально – виховний процес» програма реалізації проблеми
розрахована на 5 років та включає
поетапну її реалізацію, що висвітлює напрямки діяльності педколективу по
діагностиці, теоретичному обґрунтуванню та практичному дослідженню проблеми,
систематизації, узагальненню та пропагуванню перспективного педагогічного
досвіду. Плануванням передбачено поєднання індивідуальних, групових та
колективних форм роботи, їх модернізація на інноваційній основі. Питання
ефективності роботи по реалізації науково-методичної проблеми розглядаються на
засіданнях шкільних методобєднань, методичної та педагогічної рад.
Крім участі в шкільних педагогічних та методичних заходах, вчителі школи
беруть активну участь в роботі районних методичних об’єднань та творчих груп,
районних та обласних семінарах,
конкурсах фахової майстерності районного рівнів, що позитивно впливає на
розвиток їх педагогічної майстерності, на базі навчального закладу проводяться
семінари - практикуми для вчителів
району.
Методичний кабінет школи є
організаційним інформаційно-ресурсним центром методичної роботи з педагогічними
працівниками.
Мета діяльності методичного
кабінету школи - створення
інформаційно-методичної бази для педагогічних працівників, забезпечення умов
для проектування їх самоосвітньої діяльності та вдосконалення рівня професійної
кваліфікації.
Основні завдання діяльності
шкільного методичного кабінету:
Ø Надання допомоги вчителям у
підвищенні фахового рівня і педагогічної майстерності.
Ø Координація змісту форм і методів
самоосвіти вчителів та організація
колективної роботи з підвищення кваліфікації педагогічних кадрів з метою
вирішення актуальних освітніх проблем.
Ø Пропаганда досягнень педагогічної
науки та перспективного педагогічного досвіду, вивчення та узагальнення досвіду
вчителів школи.
Ø Розробка і впровадження
інформаційно-комп’ютерного забезпечення управління
освітнього процесу.
Ø Організація творчих об’єднань
вчителів для спільного вирішення конкретних методичних проблемних питань,
розробки програм, проектів, технологій тощо.
Ø Організація апробації
навчально-методичної літератури.
Ø Активізація видавничої діяльності
вчителів.
Ø Надання адресної методичної
допомоги, організація наставництва та стажування.
Ø Проведення діагностичної діяльності з визначення стану якості
навчально-виховного процесу та освітньо-кваліфікаційного рівня педпрацівників.
Ø Організація інноваційної експериментальної педагогічної діяльності.
На базі шкільного
методичного кабінету діє методична рада закладу, члени якої є методичним
активом школи
\
Немає коментарів:
Дописати коментар